Laat je email adres achter en krijg direct toegang.

Bedankt voor het invullen van je e-mailadres!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Cost per hire?

Blog

Leestijd

2

min.

Datum

27 Dec

IT’S ALL ABOUT THE MONEY!

We kunnen er lang over praten, maar we kunnen het ook kort houden: uiteindelijk draait het om de knaken. “Mooie oplossing, maar veel te duur!” Je hoort het de toegenaaide beslissers alweer zeggen. Of, nog erger (en nog korter door de bocht): “Bespaar je de moeite om het uit te leggen, ik vind het toch te duur!”. Ondanks deze kulpraat, gaan we het toch uitleggen. Want als je het goed aanpakt en inricht ís het niet eens duur(der). Bij APPLY gaan we voor resultaat!

Uiteraard is het begrijpelijk en meer dan noodzakelijk om op de duiten te letten. Meer dan ooit staan we met zijn allen onder druk. En wanneer er druk ontstaat, dan begint het gemekker over kosten. Door onwetendheid en onbegrip wordt er vaak argwanend gevraagd of ‘sommige kosten echt wel nodig zijn?’. Op zich een zeer valide vraag, ook als het geld wél tegen de plinten zou klotsen.

CEE PEE WATTE?

Belofte van APPLY: je CPH wordt lager! Mijn cee pee watte? Je CPH dus, de zogenaamde Cost Per Hire. Dat staat voor de gemiddelde kosten die je maakt voor het werven en aannemen van één nieuwe medewerker. Het is een veelgebruikte KPI bij het bepalen een budget voor recruitment en het analyseren van gemaakte kosten. En het houdt het zuiver!

Je moet dus rekening houden met de zaken waar je een rekening voor krijgt. Alle zaken: van de interne kosten zoals kosten voor het voeren van sollicitatiegesprekken, salaris en andere kosten van de HR-/recruitmentmedewerkers, bonussen voor het aandragen van kandidaten tot aan de externe kosten. And that’s not all: bij APPLY ga je voor een goedkopere oplossing. Wij halen het werk en de kosten van een recruiter uit het recruitmentproces en vragen geen hoge w&s fee. Daarnaast betaal je bij APPLY een vast bedrag per maand voor de jobmarketing: de kosten voor plaatsingen op vacaturesites en op social media.

APPLY HOUDT HET OVERZICHT(ELIJK)

Jobmarketing dat is waar APPLY om de hoek komt kijken en waar het voor jou als werkgever (en als opdrachtgever!) interessant wordt: omdat onze methode voor volumevacatures één prijs heeft, maakt het uiteindelijk niet uit of je 10, 20 of 30 mensen aanneemt.. De totale prijs blijft namelijk gelijk, onafhankelijk van het aantal ingevulde vacatures, daardoor wordt de CPH, de ‘prijs per stuk’ dus steeds lager.

Onze online social campagnes worden ontwikkeld vanuit jouw bedrijfsnaam en huisstijl. Zo komen de passende kandidaten direct bij jou binnen. Essentieel om de (latent) werkzoekenden binnen de doelgroep optimaal te bereiken. Geen hoge fee, want onze werkwijze is goedkoper dan die van werving- en selectiebureaus: je betaalt namelijk een vast bedrag per maand in plaats van per aangenomen kandidaat. En zoals gezegd is dat ongeacht hoeveel kandidaten je ontvangt en aanneemt. Door dat vaste maandbedrag zijn de kosten van te voren overzichtelijk en na afloop inzichtelijk wanneer je de CPH uitrekent. En die is een stuk lager dan je denkt!

APPLY, your wallet wants it all! APPLY now.